Tuesday, August 10, 2010

Seminggu Majoriti Di Ward, Bila Sakit Tak Ada Yang Sudi Rawat?

Assalamualaikum..

(please read this story with sense of humour, because i laughed at the irony seen here. Im not mad at all. Not a slightest merajuk pun. )

Ok, imagine being me, a student whose time spend most in the wards. (really? i doubted that too. hoho)
Now that im sick.

On and off fever since 4 days ago. (not really relieved by paracetamol)
Worsens at night.
Since 2 days ago, i started to have difficulty in sleeping. (at worst last night about 4 am then i fell asleep)
Associated with nocturnal, chesty cough. Little amount of sputum, thick and whitish in colour.
Runny nose, worsens today, thick yellow mucus. been taken cough medication bought at pharmacy, not really helping.
Headache, sometimes. at frontal and sinuses area.
i have sore throat. Throat is red, with tonsillitis seen. Pain deviated to left ear, sometimes cause 'dengung' :P

 The lols is, im fine. i can jump and sing!
Im talkative as usual (ignoring the sore throat. hehe)

Hari ni saya ke kelas dengan niat nak ke klinik kesihatan.
Di Hospital Sungai Buloh tak ada outpatient clinic, memang kena go thru A&E department yang selalunya makan masa tak kurang 4 jam bila anda diletakkan dalam green zone.
So saya intai-intai, tak ada teksi yang available. So saya batalkan niat. Nak ke A&E jugak.
Lantaklah pukul berapa pun habis, at least saya di hospital.
The saya ke pejabat UiTM yang letaknya dalam hospital, tanya macam mana student nak dapatkan rawatan?
Lalu staf sana suggest klinik staf. Saya dah pernah ke sana, mereka tak ambil student as a patient.
Nak tak nak kena ke A&E (accident & emergency).
Jadi saya ke sana, ke kaunter pendaftaran dan pembayaran. Mereka kata saya kena ke kaunter saringan dulu.
Saya ke kaunter saringan.
Dia cakap "kami tak terima demam dik. Demam kena ke klinik kesihatan.. Mintaklah kawan doktor u tolong prescribed kan ubat.."
Saya dah letih dah masa tu. A&E department letaknya agak jauh dari main ward tempat saya bermain-main.
Saya naik atas, mintak Dr Faizal prescribekan ubat, dia cakap apasal tak ke pharmacy?
(dalam hati saya aiyoh.. dah berbiji panadol saya telan tak elok, nak ke pharmacy mintak apa?)
Dia kata lagipun saya kena ada patient id, kena register jugak ( yang kaunter pendaftaran reject saya tadi)

 Aduhai.. Apakah ini?

Saya bermain di wad kebanyakan masa, bila saya demam tak ada yang boleh kasi saya ubat. adakah saya perlu berlakon pengsan?
Mungkin saya nampak selamat dan sejahtera agaknya. :D

IRONY.

Heh salahkan karenah birokrasi.

Seriously, saya nak sangat ke klinik.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana tinggalkan komen!

© lifegotstory, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena