Friday, July 30, 2010

Penulisan dan saya

Assalamualaikum semua,

Mengenali saya secara personal, saya rasa anda akan perasan betapa bizarre nya ide dan pandangan saya.
Selalunya ide dan pandangan saya berlawanan arus. Bukan disengajakan, bukan untuk mencari kelainan.
Kata orang "dalam berdakwah dan mencari diri dalam agama, siapa yang cuba mencari kelainan maka sesatlah dia."
kerana agama ini lurus, kita tidak boleh sengaja berbuat dosa untuk lebih cinta pada-Nya.

Jadi dengan kelebihan blog ini, sedikit sebanyak saya cuba salurkan rasa hati dan 'dua puluh sen' saya.
Masalahnya, saya seorang yang tidak stabil. ada musim dan arus ombak kuat perlahan.. jadi penulisan saya dalam blog culang calik,
saya mengerti itu menghampakan readers yang selalunya akan letak expectation setiap kalu blog diupdate..






Patah balik ke tajuk asal, saya dah lama mengidam nak bergerak dalam penulisan secara rasmi.
Zaman sekolah saya cuba nak join sidang redaksi majalah sekolah, mereka cakap saya dah terlalu aktif,
so tak kasi saya join. T_T
tapi alhamdulillah, saya join krew untuk majalah PRD (pembimbing rakan dinamik).
 Dapatlah merasa sekejap pengalaman  jadi krew.

Saya ni berfikiran kritis (mulut juga sama, sedang saya cuba kurangkan kelaseran nya)
Saya berpendapat sikap suka mengkritis ni sedikit sebanyak boleh annoy orang lain.
orang boleh anggap saya tak ada life, anything, everything matters to me.

Dan satu lagi sikap saya, saya tak dapat nak mengkonklusikan lagi apa hukumnya,
saya suka melihat, mengenal dan mengkaji peribadi orang.
Dari gerak geri, mimik muka dan perlakuan, saya suka meneka apa sebab dan tindakan seterusnya orang itu.
Saya tak berprasangka buruk, bahkan saya seringkali ketawa dengan 'hasil telahan' saya sendiri.
Meneka dan belajar dari personaliti dan kisah hidup orang, itulah saya.

Saya takut, jika ada yang tidak berapa kenal saya, mereka pasti ingat saya seorang yang
menjaga kain orang ( in a way macam iyalah jugak). suka menuduh, membuta tuli
tapi itulah personaliti diri saya.
masalahnya, saya terbawa-bawa juga.
Kadangkala kerana accuracy penilaian saya, saya cepat terusik, ya saya sensitif.
patut di tambah nadzirah sensitif selepas nama saya dalam ic. :P
berapa peratusan ketepatan? saya boleh meramal apa yang sedang dia fikirkan, tapi nama pun ramalan, tidak 100% tepat.
kadangkala, saya confirmkan, dan mereka bertanya, "how do i know?"

Berbalik pada bidang penulisan, masih menjadi separa kecintaan saya.
Selagi Allah membenarkan, dan hobi ini baik bagi dunia dan akhirat saya,
saya akan terus menzahirkan isi hati saya.
Cuma doa saya pada Allah, agar tambahkan ilmu saya.
Penulis yang tak berilmu, takkan bawa manfaat pada pembacanya, kan?

Terima kasih kerana membaca coretan super skema saya pada malam ini.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana tinggalkan komen!

© lifegotstory, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena