Sunday, July 18, 2010

The Barrier You Created...





 


Fatin Zuaini, pemilik blog sidratul muntaha ada bertanyakan saya satu soalan di facebook.ops salah formspring

Antara Perempuan dengan Lelaki.Siapa yng perlu lebih malu?(pilih 1 saja) :)

 Jawapan saya, Lelaki. kalau lelaki lebih malu, bayangkan betapa malunya perempuan. :P

 hee sebenarnya jawapan saya perempuan, tapi mungkin kalau lelaki-lelaki di muka bumi ni lebih malu, saya rasa mungkin perempuan akan makin bertambah-tambah malunya.


Macam mana nak malu? Bagi saya,

1. Malu pada Tuhan. malu nak melakukan dosa dan kemungkaran.

2.Malu pada Rasul, malu mengingatkan betapa kuatnya cinta Rasulullah pada kita, sedangkan kita ingat-ingat lupa pada baginda.

3. Malu pada Malaikat, malu lah ada yang dok perati dan catat setiap saat hidup kita. Kalau kita buat benda nonsense, kan malu.

4. Malu pada Ibu Bapa, malu kalau-kalau diri ni jadi bahan bualan orang akan benda yang tak baik, malu kalau tak menjaga diri sewaktu jauh di perantauan.

5. Malu pada diri sendiri. Tiap hari azam baru nak berubah, tapi masih di takuk lama. *Sigh*

 

apa pendapat korang pulak?

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana tinggalkan komen!

© lifegotstory, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena