Thursday, July 09, 2009

Mari Berkenalan Dengan Kasut

banyak-banyak kasut kat kedai tu korang tau tak apa sebenarnya nama dia?
bukan kasut crocs, bata, vincci tu.... tu jenama laa
haaa meh sini kita sama-sama amek tau!!!

JENIS KASUT YANG ADA DI PASARAN yang menjadi kegilaan makhluk perempuan






mary jane


majori



gladiator (aku ska jenis ni)






flip flop aka selipar jepun

pump




flat



platform (jenis yang tinggi)

dulu pernah jadi trend. tapi diharamkan di malaysia.
alasannya mengganggu lalu lintas tak salah aku.




saddle




slide








mules ( version slide yang tutup jari kaki)




slingback (ada tali di belakang)




pernah tengok cerita IN HER SHOES lakonan cameron diaz tak? Atau maybe pernah baca novel dia.
satu ayat yang aku ingat dan suka bila Maggie (Cameron Diaz) tanya kakak dia Rose ( Toni Collette) kenapa suka beli kasut banyak-banyak ( 1 almari tuu) tapi tak pakai?

kakak dia jawab kasut tak betray dia bila dia gemuk. bila dia gi kedai dia boleh beli kasut sesuka hati tapi kalau di kedai baju tak boleh!

lebih kurang la gitu ayatnya.. sebab kakak dia gemuk sket, sket ja pon. dorang mekap kasi tak lawa.


aku jugak macam perempuan lain, sangat fancy kasut. tapi aku adalah minah skema. so walau aku suka sangat, kasut version skema tetap menjadi pilihan aku.

lepas ni gi kedai kasut silalah guna bahasa kasut dengan betul!

silalah klik iklan nuffnang yang cute tu eh:cinonet_04:

12 comments:

  1. pakai flip flop lg comel

    *bajet murah nak belikan

    hahaha

    ReplyDelete
  2. dlu puteh suke pkai selipar je.
    skrg semakin suke mempelajari ilmu kasut.
    rupanya kasut ni lebih variasi dari baju kan.
    hee~

    ReplyDelete
  3. suke slide^^ gladiator pon cntik gak tp takot aaa~kang pkai kasot tu org ingat minah mane plak~seksi hbs~ekekeekeee~

    btw,,nadz kalo pkai kasot gladiator pi hospital konpem ramai patient suke kt nadz~hehehe^^

    ReplyDelete
  4. aku suka pakai selipar ja.. ehehe

    ReplyDelete
  5. ak blasah ap2 y flat..
    ak xreti tinggi2..
    wlupn ak ni sgt 'TiNGGi'

    ReplyDelete
  6. kapten
    jangan t kapel kasik flip flop kat gf sdaaaa

    puteh
    nadz pun bru tau ni ja..haha

    kak maryam
    gladiator tumit rendah leh jalan gi... ske la kiut sangat2

    akak tau x lecturer uitm pernah halau student pakai boots masuk kelas dia. dia tanya nak g runaway ke kelas?

    jard
    aku pon.. cma bila kua jalan ska pakai yg cam.... pempuan sket kan..

    tkah
    lepas ni blasah a kondo, apartment walaupun sama tinggi ja....

    ReplyDelete
  7. platform? dah macam kasut badut ;p

    ReplyDelete
  8. wah...tak sangka setiap jenis kasut perempuan ader nama...
    yang takleh bla tu nama gladiator...

    ReplyDelete
  9. uishh sampai kena halau~hebat2~boot~heheee~kitorg kat cni xde nak pkai kasut ancy2~psl kasut kalo datang dari USA skali pon akan cepat rosak kat cni~mungkin coz cuaca panas so jalan automatik jadi panas n kitorang banyak berjalan~kasut paling lama betahan 3-4bulan~pastu start la rosak~akak stakat ni dah duk menjahit kasut bakal masuk kali ke3 dalam tempoh xsampai 1thn~hurmmm~

    ReplyDelete
  10. kak maryam
    napa akak x beli baru ja....

    ReplyDelete
  11. sebab kasut tu beli kt bata msia n kasut kt indo unik2 xcntik~n xselesa~hehehee~lagi pon yg salu rosak tapak dia jadi baiki tapak jela~keh3~ (sejak duk cni jadi smkn kedekut utk spend ke arah benda xpenting kcuali mknn~weeee~)

    ReplyDelete
  12. walaupun aku nih tggi org nya,aku ska gak pkai kasut tumit tggi sbb lbh berkeyakinan bl berjalan.klu aku pkai slipar,aku jalan bersepah2...ahahahaha

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggalkan komen!

© lifegotstory, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena