Wednesday, March 11, 2009

OPKIM KG KELA, RAUB PAHANG

bila ditanya, apa perasaan aku join opkim ni?
aku jawab " aku join opkim sebab nak lari dari uitm, dan aku sangat gembira!!"

hari jumaat lepas (kira tarikh sendiri ya) aku join opkim (operasi khidmat masyarakat) anjuran maskum (majlis sukarelawan universiti malaysia).
sebenanya aku g nagn bebudak komander dan pelatih kesatria beserta jpk kolej delima. aku bawah delima.
memula berat gak hati sebab esenment mang berlambak, tapi sebab kelaraan hati yang x sudah2 aku nak amik udara tempat len pulak, aku tawakkal ajala.
dengar kata nak pi tempat orang asli, kawasan pedalaman, risau gak aku. takut x serasi, walaupun aku x la idup senang sangat, tapi aku x pernah jugak idup susah. aku bayang letrik tadak, ngan umah kecik agi, iron baju pon tabley... ish3..

kawasan balairaya yang menyambut kami sumatengoklah muka masing time sampai. penat.

umah family angkat aku. besarkan?
tyme kenduri
dak delima yang havoc
posing ngan dak2 kg dalam surau
orienteering session dengan komander yg baik hati
yg baju oren tu mak aku
adlin tunjuk skill siang pucuk paku
pelajar perubatan dan payung
tenang
subhanallah

saujanamotivasi dengan murid sekolah ulu sungai
menangis. time refleksi diri. aku pun nangis sama


aku dan family
dari kiri aku, kak ami, kak dayah, kak siti, kak yaya
tengah mak and abah
bawah syasya
us
windunya kat korang, wani, mira and aku x igt,,
paipai... da masa nanti aku mai sini balik..

actually kampung ni cuma lacking dari segi komunikasi ja, yang len cukup cun dan cantek
selama aku di rumah mak angkat mang tadak line
memang sangat best
bangun pagi nengok pokok2 ijau ja ( aku masih rindu)
then belakang umah memang ada anak sungai
umah aku ada banyakkkk kucing yang comel2
tambah agi layanan family sangat baik, aku langsung x kekok selama di sana
thanks sangat, walau 4 hari singkat sangat, aku sangat happy




3 comments:

  1. itu kau? hmmmm (sambil geleng2 kepala)

    ReplyDelete
  2. silakanlah mengutuk sesedap rasa, semoga dengan kutukan2 tu aku jadi lebeh tabah... (sinikal)

    ReplyDelete
  3. best kampung tu. Aku suka hijau.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggalkan komen!

© lifegotstory, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena