Monday, December 03, 2012

Lelaki Dalam Hidup Sorang Wanita

Every girl is blessed with at least a man in her life.

there are things that girl are incapable of, they need men to save the day. 
And same goes the other way. 

For you who are confused, let me enlighten u with some examples. a gentle mother can easily pull a decayed tooth from her daughter, or a strong father wont be as strong to watch her son undergo chemo everyday. So we do change roles and responsibilities. In some isolated cases, one can be so strong that they can handle both role at the same time, they are blessed with love and faith. :) always, two,three until infinity is better than one.

be thankful for a ( or many) man/woman who always be there for you.



imej random google
Dari status facebook, teringin nak convert ke blogpost. Dapat membebel panjang sikit.

Dalam dunia sibuk nak memperjuangkan 'equal rights between gender' atau hak samarata dalam jantina, tak dapat kita nafikan Allah ciptakan lelaki dan perempuan ini dengan kelebihan dan kekurangan masing-masing.Umpama puzzle, bila dicantumkan, ia melengkapi antara satu sama lain.
Jauh di sudut dunia, satu kaum wanita digemukkan, kerana wanita gemuk itu lebih bernilai dan sexy berbanding yang tidak, dan di dunia sebelah satu lagi, wanita kurus diangkat dan disanjung, diberikan peluang yang lebih dan menerima layanan yang baik berbanding yang gemuk, dianggap loser.
Tapi dalam nak bergantung atas faktor keselamatan, wanita lebih selesa bergantung dengan lelaki. Nak bergantung atas faktor bermanja, lelaki lebih rela dibuai dengan kelembutan dan kemesraan seorang wanita. (walau dunia sudah seakan terbalik)
Oleh itu peranan ayah dan ibu, suami dan isteri, dalam satu binaan rumahtangga itu penting. Tanggungjawab dan peranan perlu diambil seimbang. Kata orang, kalau ayah yang garang ibulah yang jadi penyejuk hati. Kalau sama-sama garang, nanti anak lari. :)


Jika di Arab Saudi, wanita tak dibenarkan memandu. Masyarakat dunia mencemuh dengan pandangan betapa ortodoks dan jumudnya mereka, sampai wanita tidk dibolehkan memandu kenderaan sendiri. Tapi dari sudut pandangan mata mereka, itu adalah cara mereka menjaga wanita.





0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana tinggalkan komen!

© lifegotstory, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena